Witam, czy jeśli zamówiłem szczepionke w aptece na receptę a go nie wykupie to czy apteka może mnie obciążyć kosztami czy może ją zwrócić do hurtowni?
* pole wymagane
* pole wymagane
Olga Sierpniowska Farmaceutka, Redaktorka
4 lata temu
Wiele hurtowni zastrzega, iż nie przyjmuje zwrotów produktów termolabilnych (wymagających przechowywania w lodówce), do których zaliczane są między innymi szczepionki.
Kwestia rozliczenia nieodebranego zamówienia jest sprawą umowy pomiędzy apteką a pacjentem. Należy jednak wziąć pod uwagę, że w sytuacji, jeśli szczepionka została sprowadzona specjalnie dla Pana, jest rzadko lub w ogóle nie stosowana przez okolicznych pacjentów najprawdopodobniej się przeterminuje, a koszty zarówno leku, jak i jego utylizacji będzie musiała pokryć apteka.
Więcej na temat tego, dlaczego leki wymagające niskich temperatur są pod szczególnym nadzorem można przeczytać w naszym artykule:
https://www.gdziepolek.pl/tematy/jak-przechowywac-leki