Zacznij sprzedaż online bez inwestycji

Technologia i pacjenci z GdziePoLek.

Jeśli nie masz apteki internetowej

Pacjenci coraz częścięj kupują online, ale równocześnie budowa i utrzymanie apteki internetowej staje się coraz droższe.

W Internecie nie ma naturalnej przewagi wynikającej z lokalizacji, więc nawet jako mała apteka lub sieć, konkurujesz z największymi graczami. Koszt wejścia do pierwszej dziesiątki aptek online jest szacowany teraz na 50-100 mln zł.

Zamiast nie robić niczego lub zdawać się na platformy, gdzie apteka jest tylko anonimowym punktem odbioru, uruchom aptekę internetową z GdziePoLek na własnej domenie.

Jeśli będziesz chciał inwestować w tworzenie treści, możesz to robić, a jeśli nie, możesz obsługiwać tylko zamówienia naturalnie przychodzące z GdziePoLek.

Jeśli masz aptekę internetową

Jeśli masz już aptekę internetową, ale chciałbyś obsługiwać zamówienia z GdziePoLek, możesz bez problemu to zrobić.

Formularz do rezerwacji GdziePoLek będzie działał na poddomenie istniejącej apteki. Oprócz skonfigurowania dla niej DNS, nie ma kosztów integracji.

Zyskujesz dodatkowy kanał sprzedaży, bez konieczności inwestycji ani wychodzenia z nieopłacalnymi cenami.

Koszt

W przypadku aptek internetowych model rozliczeń opiera się tylko na koszcie zmiennym - płacisz wyłącznie procent od faktycznie zrealizowanych zamówień, podobnie jak w przypadku operatorów płatności.

Jeśli zainwestowałeś we własne treści i pozyskujesz swoich pacjentów, to koszt jest nawet niższy.

GdziePoLek utrzymuje infrastrukturę, więc oprócz opłaty za domenę, nie ponosisz dodatkowych kosztów.

Porównanie do samodzielnego utrzymania strony

Jeśli zdecydujesz się na uruchomienie własnej strony - co w każdej chwili możesz zrobić współpracując z GdziePoLek, ponieważ kontrolujesz swoją domenę - musisz ponieść wszystkie inwestycje potrzebne do jest stworzenia, realistycznie do setek tysięcy i więcej zł.

Następnie musisz co miesiąc ponosić jej koszty utrzymania: przy poważnym podejściu, potrzebowałbyś własnego zespołu technicznego i zespołu tworzącego treści. Specjaliści ci obecnie są trudni do zrekrutowania dla firmy nietechnologicznej i coraz drożsi.

Zaletą tej opcji jest większa elastyczność, jeśli chodzi o SEO i personalizację swojej strony, ponieważ możesz samodzielnie decydować, w jakie funkcjonalności chcesz zainwestować.

W przypadku GdziePoLek korzystasz z jego technologii, ale z drugiej strony wszystkie funkcje otrzymujesz bezpłatnie. GdziePoLek specjalizuje się tylko w aptekach, więc technologia jest dostosowana do niuansów takich jako kontrolowana temperatura itp., co może być problemem przy użyciu generycznego oprogramowania dla sklepów.

Porównanie do sprzedaży na Allegro

Jeśli decycujesz się na sprzedaż na Allegro, co oczywiście możesz robić równocześnie współpracując z GdziePoLek, zaletą jest możliwość pozyskiwania większej liczby zamówień, jeśli zaangażujesz się w bezwględną konkurencję ceną.

Wadą jest brak kontroli nad swoim przeznaczeniem - Twoja apteka to tylko profil, który całkowicie kontroluje platforma.

W przypadku GdziePoLek technologia apteki działa na domenie, którą kontrolujesz i w każdej chwili możesz zamienić na własne oprogramowanie, a lokalizacje Twoich aptek stacjonarnych działają na Twoją korzyść, ponieważ wielu pacjentów chce odbierać zamówienia osobiście.

Porównanie do platform hurtowni

Jeśli współpracujesz z platformami hurtowni, Twoja apteka jest w praktyce punktem odbioru dla zamówień składanych na platformie dystrybutora.

Nie ustalasz ceny, pacjent przyzwyczaja się do kupowania od dystrybutora zamiast od Ciebie, a Twoja rola wynika z potrzeby ominięcia ograniczeń prawnych, tj. wymogu formalnej sprzedaży przez aptekę, i skończy się, jeśli te ograniczenia zostaną kiedyś zliberalizowane.

W przypadku GdziePoLek, to Ty ustalasz ceny i zarządzasz dostępnością, a relacje z hurtowniami możesz wykorzystać do poszerzenia dostępności w swojej własnej aptece - GdziePoLek zapewnia w tym zakresie bezpłatnie technologię do traktowania hurtowni jako swojego zewnętrznego magazynu.

)