Dzień dobry, przyjmuję lek (recepta) codziennie w kapsułkach. Co któreś opakowanie, zdarza się, że w listku, kapsułka po otwarciu jest wadliwa, albowiem jest pokruszona lub tylko jej jedna część. Co mam w takiej sytuacji zrobić. Nie przyjmuję wtedy takiego leku i biorę następny. Lecz potem mi brakuje kilku tabletek do kolejnej wizyty u lekarza.
Proszę o odpowiedz na emaila :ewelinaaszfort@interia.pl
* pole wymagane
* pole wymagane
Ewa Pilch Farmaceuta, Redaktor
11 miesięcy temu
Występującą wadę jakościową w preparacie leczniczym należy zgłosić. Zgłoszenia można dokonać w aptece, w której został zakupiony preparat. Może Pani również poinformować Wojewódzki Inspektorat Farmaceutyczny, a także wysłać zgłoszenie do Podmiotu Odpowiedzialnego za wytwarzanie danego leku.
W przypadku zamieszczonego na zdjęciu leku Prefaxine Podmiotem Odpowiedzialnym są Zakłady Farmaceutyczne POLPHARMA SA ul. Pelplińska 19, 83-200 Starogard Gdański.
Załączam link umożliwiający sprawdzenie dostępności leku Prefaxine oraz dokonanie rezerwacji w wybranej aptece:
https://www.gdziepolek.pl/produkty/63485/prefaxine-kapsulki-o-przedluzonym-uwalnianiu/apteki
Uszkodzone kapsułki są podstawą do zwrotu leku do apteki, o czym pisaliśmy w artykule:
https://www.gdziepolek.pl/artykuly/kiedy-lek-mozna-zwrocic-do-apteki
Dodaj produkty do koszyka, aby zobaczyć, w których aptekach kupisz je najtaniej - z odbiorem lub dostawą 👇