Welcome to licensed pharmacies in Poland:

Non-prescription medicines delivery across Europe.

Frequently ordered: potency boosters (sildenafil OTC), quit smoking aids.

Aniulka (Anonymous, 31.0.89.) Warszawa 3 years ago

Can delaying the start of a new blister of Mywy affect the contraceptive efficacy of my product?

I missed the first 2 white tablets and today I bought and took from the new package 1 white or should I be careful? And I've been taking these pills for 3 years

1 answer, 1 subscriber

* required field

You can drag the photo file here.

* required field

Notify of a new answer.
Other messages will not be sent.

Ewa Pilch Pharmacist, Editor

3 years ago

Preparat Mywy zawiera 24 tabletki aktywne (różowe) i 4 tabletki placebo (białe). Tabletki placebo nie zawierają substancji czynnych, ułatwiają jedynie zachowanie schematu codziennego stosowania tabletek. Przerwa pomiędzy kolejnymi różowymi tabletkami nie powinna przekroczyć 4 dni, odpowiadających stosowaniu 4 tabletek placebo. Dodatkowo tabletki różowe należy przyjmować po kolei, zgodnie z kierunkiem strzałek na blistrze, rozpoczynając od pierwszej tabletki na górze po lewej stronie blistra.

W przypadku wydłużenia przerwy pomiędzy tabletkami aktywnymi należy przyjąć zapomnianą różową tabletkę tak szybko jak jest to możliwe. Nawet gdyby oznaczało to przyjęcie dwóch tabletek jednocześnie. Podczas zażywania kolejnych tabletek należy stosować dodatkową metodę antykoncepcyjną (przez 7 dni). Jeżeli w tygodniu poprzedzającym opóźnienie rozpoczęcia nowego blistra doszło do stosunku, istnieje ryzyko ciąży:
https://www.gdziepolek.pl/produkty/51147/mywy-tabletki-powlekane

O tym, jak prawidłowo stosować antykoncepcję pisaliśmy w artykule: https://www.gdziepolek.pl/artykuly/jak-prawidlowo-stosowac-antykoncepcje

Appreciate the answerer and highlight the question on the home page
User questions and answers that provide feedback about products are not verified for the purchase or use of the product. Companies often order anonymous comments to form positive opinions about their products, or negative ones about competitors. Therefore, be guided by the information in the pharmacists' responses in the first place.

Specialists