calwus3 (anonim, 31.1.105.)
około 11 miesięcy temu, Warszawa

Co zrobić, jeśli apteka, w której rozpocząłem realizację recepty nie ma leku i jest on niedostępny w hurtowniach?

Biorę leki na jaskrę wystawione na e receptę,apteka w której rozpocząłem realizację recepty niema tego leku hurtownia też ,natomiast a innej są.Co mam zrobić?

Powiadamiaj o każdej nowej odpowiedzi

@

Nie będą wysyłane inne maile. Polityka Prywatności.

Były zgłaszane takie propozycje. Z tego co mi wiadomo są rozważane przez NFZ i MZ takie zmiany, ale na efekty przyjdzie nam trochę poczekać. Jeśli dowiemy się czegoś nowego w przyszłości na pewno damy znać.

calwus3 (anonim, 31.1.105.)
około 11 miesięcy temu

Nigdy nie miałem żalu do farmaceuty.Ale myślę że farmaceuci zgłaszający problem, mają większe szanse niż pojedynczy biedny żuczek

W takim razie należy skierować swoje zapytanie do Narodowego Funduszu Zdrowia, ponieważ to on nie farmaceuci ustala zasady realizacji e-recept.
Farmaceuci stosują się do zaleceń NFZ i bez odpowiednich decyzji oraz zmian w komputerowym systemie do realizacji e-recept w aptece nie są w stanie "odkliknąć" możliwości dalszej realizacji recepty w tej samej aptece. E-recepta, którą rozpoczął Pan w innej aptece jest niewidoczna dla farmaceutów w innych placówkach. Nie jest to nasza dobra wola, lecz system odgórnie wygenerowany przez NFZ.

calwus3 (anonim, 31.1.105.)
około 11 miesięcy temu

Dziękuję jakoś sobie poradzę,ale bardziej mi chodziło oto żeby sprawą zajęły się osoby mające wpływ na sposób realizacji e recept. Wystarczy żeby można było wykupić leki w każdej aptece a nie w tej gdzie przypadkiem byłem i musiałem wykupić dany lek.Pozdrawiam

Proszę więc opisać sytuacje w aptece - jest duża szansa, że farmaceuta Panu pomoże. Aby magister farmacji widział, że przyjmuje Pan lek przewlekle, może go Pan upoważnić do wglądu w swoje dotychczasowe e-recepty.

Po zalogowaniu się do swojego Internetowego Konta Pacjenta w części "Uprawnienia", pod przyciskiem "Przyznaj dostęp" można wybrać opcje dotyczące udostępniania placówce medycznej lub pracownikowi medycznemu swoich e-recept i e-skierowań, a aptece lub punktowi aptecznemu swoich e-recept i informacji o lekach wykupionych na receptę.

Można zaznaczyć lub nie, trzy opcje opisane w poniższy sposób:
1. Określona osoba będąca pracownikiem medycznym (farmaceuta, lekarz, lekarz dentysta, pielęgniarka, położna, felczer) będzie mieć dostęp do Twojej dokumentacji medycznej z wybranego przez Ciebie okresu leczenia.
2. Wszyscy pracownicy określonej placówki medycznej (szpitala, przychodni, poradni) będą mieli dostęp do Twojej dokumentacji medycznej z wybranego przez Ciebie okresu leczenia.
3. Wszyscy pracownicy określonej apteki/punktu aptecznego będą mieli dostęp do Twojej dokumentacji medycznej z wybranego przez Ciebie okresu leczenia.

Opcje są domyślnie niezaznaczone (nieaktywne). Proszę zalogować się do swojego IKP i sprawdzić, jak to wygląda w Pana przypadku.

calwus3 (anonim, 31.1.105.)
około 11 miesięcy temu

Niestety lekarz rodzinny stwierdził że najpierw muszę do konca zrealizować receptę rozpoczętą.Bo system nie pozwala wystawić nowej

Istnieją dwa rozwiazania Pana problemu: Można:
- poprosić lekarza o wystawienie nowej e-recepty na lek - aktualnie można się skontaktować z lekarzem telefonicznie:
https://www.gdziepolek.pl/blog/jak-telefoniczne-otrzymac-recepte-i-zwolnienie-lekarskie
- poprosić farmaceutę w aptece, w której lek jest dostepny o wstawienie recepty farmaceutucznej na stosowany preparat.
Recepta farmaceutyczna to dokument, który farmaceuta może, ale nie musi wystawić, więc należy liczyć się z możliwością odmowy. Warto mieć ze sobą dokumenty, które potwierdzają farmaceucie, że przyjmuje Pan przewlekle dany lek i jest on Panu niezbędny do kontynuowania terapii. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj:
https://www.gdziepolek.pl/artykuly/kiedy-farmaceuta-moze-wypisac-recepte